Έχει ήδη ξεκινήσει η αντίστροφη μέτρηση για την πολυπόθητη επανεκκίνηση του επισιτιστικού κλάδου στη χώρα μας. Οι επαγγελματίες της εστίασης που επλήγησαν λόγω του ιού Covid-19 με το κλείσιμο των επιχειρήσεών τους ανυπομονούν να ανοίξουν και πάλι. Η νέα πραγματικότητα υπαγορεύει συνθήκες και περιορισμούς πρωτόγνωρους για όλους. Δεκάδες άλλοι τομείς εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από την απρόσκοπτη λειτουργία των εστιατορίων και των χώρων αναψυχής. Ο δυναμικός κλάδος του κρασιού διατηρεί ίσως τους πιο στενούς δεσμούς αίματος με το χώρο της εστίασης. Οι δυο τους αποτελούν πολύ σημαντικά γρανάζια στην ατμομηχανή της εύθραυστης εθνικής οικονομίας.
ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΣΤΙΑ ΣΤΗΝ ΕΣΤΙΑΣΗ
Για σχεδόν τρεις μήνες οι επιλογές που αφορούσαν την κατανάλωση κρασιού περιορίστηκαν αποκλειστικά εντός του σπιτιού μας. Η έξοδος στα αγαπημένα μας εστιατόρια & wine bars αποκτά πλέον μεγαλύτερη βαρύτητα πέρα από την έως τώρα προσφιλή συνήθεια για διασκέδαση. Η συνειδητή υποστήριξή μας σε αυτά είναι απαραίτητη προκειμένου η νεκρή περίοδος που προηγήθηκε να μην αποτελέσει τροχοπέδη για την εύρυθμη λειτουργία τους. Επιπρόσθετα, η εστίαση αποτελεί το μεγαλύτερο κανάλι διάθεσης του κρασιού στον τελικό καταναλωτή. Τεκμαίρεται λοιπόν ότι η πορεία που θα έχει ο κλάδος του φαγητού το προσεχές διάστημα θα επηρεάσει άμεσα τον κλάδο του οίνου.
ΣΥΜΠΟΡΕΥΣΗ ΕΣΤΙΑΣΗΣ & ΚΡΑΣΙΟΥ
Ο ένας κλάδος χρειάζεται τον άλλο για την επιβίωσή του. Η αγορά της εστίασης αποτελεί ένα πολύτιμο βήμα προώθησης του επώνυμου εμφιαλωμένου κρασιού στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Το ποιοτικό κρασί συστήνεται στο ντόπιο και ξένο επισκέπτη μέσα από τις ενημερωμένες λίστες των μαγαζιών. Ανταποδίδει με τη σειρά του το καλό αναβαθμίζοντας το προφίλ της εκάστοτε επιχείρησης που το προτιμά έναντι του ανώνυμου και ποιοτικά κατώτερου “χύμα”. Ειδικότερα τα σημεία εστίασης που βρίσκονται σε μια ΠΟΠ περιοχή οίνου, έχουν το προνόμιο να προβάλλονται μέσα από τα κρασιά που εμπορεύονται. Η προσφερόμενη γαστρονομική εμπειρία συμβαδίζει με την τοπική οινική ταυτότητα.
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΚΡΑΣΙΟΥ ΣΤΗΝ ΕΣΤΙΑΣΗ
Θεωρούμε ότι τα προκαθορισμένα menu με έξυπνες επιλογές food & wine pairing θα αποτελέσουν τον κοινό παρονομαστή στη νέα εποχή της εστίασης. Επίσης ίσως ήρθε η κατάλληλη στιγμή να εκτιμήσει καλύτερα ο καταναλωτής το εμφιαλωμένο κρασί. Ιδιαίτερα τα λευκά κρασιά θα διατεθούν μέσω της εστίασης με “καθυστέρηση” κάποιων μηνών, διάστημα όμως που θα επιδράσει θετικά στο γευστικό και αρωματικό προφίλ των οίνων. Είναι ευκαιρία να επαναπροσδιορίσει τόσο ο οινόφιλος όσο και η ίδια η αγορά της εστίασης τον όρο “φρέσκο” κρασί, αφήνοντας τους οινοπαραγωγούς να κρίνουν το πότε θα βγει στο εμπόριο η νέα σοδειά!