Ποια ομοιότητα μπορεί να έχει το ποδόσφαιρο με το κρασί; Δύο από τα μεγαλύτερα πάθη στον πλανήτη συναντιούνται σε μια αυθόρμητη και πρωτότυπη σύγκριση. Ο τίτλος βεβαίως μονοπωλεί το κρασί διότι η “αντιπαλότητα” σχετίζεται με τις διαδοχικές χρονιές που αυτό παρουσιάζεται μπροστά στο οινόφιλο κοινό. Η χρήση της γνωστής σε όλους μας, ποδοσφαιρικής γλώσσας, απλοποιεί την παρουσίαση ενός σύνθετου θέματος που απασχολεί κάθε χρόνο την ελληνική και όχι μόνο αγορά οίνου.
Η ΣΤΕΨΗ ΤΟΥ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗ ΧΕΙΜΩΝΑ…
Στην αρχή κάθε ποδοσφαιρικής σεζόν οι πάντες ξεκινούν με φιλοδοξίες. Όταν οι νίκες διαδέχονται η μία την άλλη, όλοι είναι ευχαριστημένοι και εξυμνούν τους πρωταγωνιστές, προπονητή και ποδοσφαιριστές. Στην πορεία του πρωταθλήματος κάποια στραβοπατήματα και απρόσμενες ήττες φέρνουν τη γκρίνια. Συνήθως οι μουρμούρες πολλαπλασιάζονται με γεωμετρική πρόοδο λόγω της κατρακύλας και τα πρώτα απαξιωτικά σχόλια κάνουν την εμφάνισή τους. Ο διακόπτης γυρνά άξαφνα και οι φίλαθλοι διαγράφουν σε χρόνο dt την τρέχουσα σεζόν σκεπτόμενοι την επόμενη και μόνο. Η λέξη “μεταγραφές” ακούγεται επαναλαμβανόμενα σαν ηχώ από οπαδούς, αθλητικούς παράγοντες, δημοσιογράφους κλπ. Η νέα ποδοσφαιρική χρονιά φαντάζει ως η μόνη διέξοδος απέναντι στην “τελειωμένη” φετινή έστω κι αν η τελευταία δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα…
ΤΑ NOUVEAU ΠΡΙΝ ΤΑ BEAUJOLAIS…
Κάθε χρόνο είναι διάχυτη η προσμονή για τα κρασιά της νέας σοδειάς. Οι πρώτες εμφιαλώσεις προλαβαίνουν ακόμα και τα διάσημα Beaujolais της τρίτης Πέμπτης του Νοέμβρη! Αναμφίβολα τούτη η ασίγαστη επιθυμία για το νέο, το “φρέσκο” έχει και εμπορική χροιά. Με τη λήξη του κοπιαστικού τρύγου στήνεται ένας άτυπος διαγωνισμός πρώιμης εισόδου στην αγορά. Τα κανάλια διανομής, το χονδρεμπόριο, οι μεταπωλητές και η εστίαση ανυπομονούν να πάρουν τη σκυτάλη από τον “βιαστικό” οινοποιό. Σεβαστή μερίδα καταναλωτών δεν μένει ανεπηρέαστη από αυτό τον παροξυσμό αναμένοντας τον ερχομό του πολυπόθητου φρέσκου κρασιού ως Μεσσία. Σε ποδοσφαιρικούς όρους παραλληλίζεται ως η μεταγραφή ενός νεαρού ταλαντούχου παίκτη που οι φίλαθλοι βιάζονται να παρομοιάσουν με τον… Μέσι πριν ακόμα πατήσει χορτάρι.
ΝΙΚΗΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ
Στα ποδοσφαιρικά δρώμενα και στην ανταγωνιστική αγορά του οίνου κυριαρχεί ο ενθουσιασμός αλλά και η λήθη. Με την εμφάνιση των πρώτων κρασιών από τον πρόσφατο τρύγο, ο αμέσως προηγούμενος απομυθοποιείται ιδιαίτερα για τα λευκά και τα ροζέ. Θα συμβεί το ίδιο και φέτος; Για πρώτη φορά η απάντηση ίσως είναι αρνητική ενώ το πρόσημο της αντίδρασης των οινόφιλων ελπίζουμε να είναι θετικό. Η πανδημία Covid 19 συνετέλεσε σε μια άνευ προηγουμένου στασιμότητα του παγκόσμιου εμπόριου οίνου. Τα αποθέματα εμφιαλωμένου κρασιού που υπάρχουν αδιάθετα στην αγορά πιθανότατα θα μειώσουν τις παραγγελίες κρασιού του φετινού τρύγου. Τεχνηέντως θα έχουμε την ταυτόχρονη παρουσία δύο τουλάχιστον εσοδειών σε φρέσκα λευκά, ροζέ και κόκκινα κρασιά για σεβαστό χρονικό διάστημα. Είναι ευκαιρία να εκτιμήσουμε τα πιο ώριμα κρασιά του 2019 σε σχέση με τα νεαρά – της εξαιρετικής ποιοτικά χρονιάς – του 2020. Πάντως ο καταναλωτής θα είναι κερδισμένος αφού θα έχει πολλαπλές επιλογές, διαμορφώνοντας τις γευστικές του προτιμήσεις.
Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΜΑΣ
Το κρασί αποτελεί έναν ζωντανό οργανισμό που συνεχώς εξελίσσεται, ωριμάζει, αποκτά δομή και χαρακτήρα. Πώς μπορεί να δείξει τις αρετές του όταν φιλοξενηθεί για λίγες εβδομάδες στη φιάλη των 750ml και τεθεί άμεσα στη διάθεσή σας; Σας προτρέπουμε να εξερευνήσετε τους γευστικούς σας κάλυκες αγοράζοντας το ίδιο κρασί τρύγου ’20, ’19 και γιατί όχι ’18 αν το βρείτε διαθέσιμο. Κάντε ένα απολαυστικό ταξίδι στο χρόνο. Είναι εξάλλου το μόνο “ταξίδι” στο οποίο η μάσκα δεν είναι υποχρεωτική. Θα δώσει τη θέση της σε αυτό το ελκυστικό κρυστάλλινο ποτήρι με τις καμπύλες που όλοι αγαπάμε. Το ποτήρι του κρασιού!